Huulirasvat testissä: EOS vs. Baby Lips | Kissanpäiväkimara: Huulirasvat testissä: EOS vs. Baby Lips

tiistai 2. syyskuuta 2014

Huulirasvat testissä: EOS vs. Baby Lips

IMG_6386

Viimeisen vuoden aikana olen huomannut, että kaksi huulirasvaa tulee esille kaikkialla, missä rohtuneista huulista kärsivät hakevat apua ongelmaansa. EOS ja Baby Lipsit hyppivät silmille niin keskustelupalstoilla kuin blogeissakin, ja nyt kun molempia saa Suomesta, ajattelin kasailla näistä pienen vertailun. Mikään INCI-listojen asiantuntijahan mä en ole, joten tää vertailu perustuu ihan mun omiin kokemuksiin.

IMG_6383

EOS:iin tutustuin itse joskus keväällä, ja ihastuin täysin. Summer Fruit -tuoksu kun on mun nenään aikalailla identtinen ysäriaikojen Spaissaritikkarien kanssa. Ihastuinkin sitten kunnolla, sillä näitä on mulla jo kuusi. Näitä ei vielä kovin monesta paikasta Suomessa saa, itse olen ostellut näitä Tornion reissuiltani Kicksistä, mutta nyt näitä saa myös Stokkalta. Hinta on siinä kympin tietämillä. EOS:t on tehty luonnollisista aineista, ja suurimmaksi osaksi vielä luomua. Maku- ja tuoksuvalikoimassa löytyy vaihtoehtoja tosi laajasti mintusta ja sitruunasta marjaisiin vaihtoehtoihin. Sitruunassa on myös suojakerroin. Huulilla nää on tosi kevyitä ja kosteuttavia, eikä näitä tarvitse ihan jatkuvasti olla lisäilemässä.

IMG_6371

Maybellinen Baby Lipsit lanseerattiin viime kuussa Suomeen isolla rummutuksella. Näitä saa vähän mistä vaan, ja hintaakin on vain nelisen euroa, mutta onpa näissä sitten tavaraakin melkein puolet vähemmän kuin EOS:ssä. Näiden lupaillaan tekevän huulista vauvanpehmeät vain viikossa, mutta itse en ole kokenut mitään mullistavaa muutosta missään vaiheessa. Ihan jees huulirasvoja, muttei ihan sen kaiken hehkutuksen arvoisia. Toisaalta mun huulet onkin muutenkin aika hyvässä kunnossa. Mulla on näitä kolme, kaksi värillistä ja yksi väritön, mutta käytännössä mulla tulee käytettyä vain tuota pinkkiä, kun haluan huulille vähän väriä. Oranssista Cherry Me -tuubista en saa käytännössä lainkaan väriä huulilleni. Värittömissä on mukana suojakerroin. INCI-listasta mä en näiden osalta ota mitään selvää, eli nää ei ainakaan samalla tavalla  ole luonnontuotteita kuin EOS:t. Huulille tätä levittyy helposti vähän liikaakin, ja vaikka lupauksen mukaan huulet pysyisivt kosteutettuina kahdeksan tuntia, niin ainakaan mun kohdalla toi ei pidä paikkaansa.

Kaiken kaikkiaan itse suosin siis EOS:ää, sillä kalliimmasta hinnasta huolimatta itse tavara on mielestäni laadukkaampaa ja sitä tosiaan saa enemmän, eli hintaero tasoittuu siinä jo vähän. Baby Lipsien etuna on toki värivaihtoehdot, mutta sävyt on niin kevyitä, että enemmin valkkaan ihan suosiolla huulipunan tai -kiillon, kun kaipaan kunnolla väriä huulille.

Ootteko te testanneet näitä? Kumpi vie teillä voiton?

22 kommenttia:

  1. EOS:ia en ole kokeillut, mutta Baby Lipsin päädyin ostamaan, ja juurikin sen pinkin. Olen enemmän kuin tyytyväinen normaalisti käyttämääni huulirasvaan (apteekista saatava Eucerin Lip Active), ja halusin Baby Lipsin ihan sen värin takia. En oikein tykkää huulipunista tai -kiilloista, mutta pientä väriä on välillä kiva saada huulille. Siinä Baby Lips toimii oikein hyvin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tossa pinkissä on kivasti pigmenttiä, niin voi hyvin käyttää huulipunan tai kiillon tilalta :) Oranssissa sitä pigmenttiä taas ei juurikaan ole, muista en sit tiedä, kun en oo testannut :)

      Poista
  2. En ole kokeillut vielä kumpaakaan, mutta ton EOS:n purnukka on kyllä ehdottomasti söpöin ikinä! Tulee vähän mieleen Oriflamen ihmevoiteen purnukka.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kieltämättä tulee, tää vaan on ihan kiinteää tavaraa :)

      Poista
  3. Miulla on toi oranssi Baby Lips ja kyl siitä ainakin mun huulille tulee kivasti pigmenttiä. Eihän se nyt tietenkään huulipunan tasolle yllä, mutta mukava vaihtoehto niihin päiviin kun huulipuna on liikaa ja kaipaa huulille kuitenkin väriä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, me puhuttiin tästä itseasiassa kaverin kanssa tossa viikonloppuna, ja kuulemma hänkin saa oranssista paremmin pigmenttiä irti. En tiedä onko se sit vaan niin lähellä mun omaa huulien väriä, että se ei sit vaan erotu :)

      Poista
  4. Mulla taas oranssista tulee tosi voimakas sävytys. Toisaalta lakanan valkea ihokin saattaa osaksi korostaa tuota väriä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi olla :D itsekin kyllä oon vaalea, mutta huulet on vissiin sit tummat luonnostaan :D

      Poista
  5. mistä noita eos huulirasvoja saa? oon ettiny ihan sika kauan muttei löydy

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainakin Kickseistä ja Stokkalta löytyy :) Tosin ainakin Oulussa nää myydään loppuun tosi nopeeta.

      Poista
    2. Itse ostin sokoksesta. Niitä olen nähnyt Anttilassa ja joissain seppälöissä:)

      Poista
  6. Niistä eoksista. Mitkä värit ovat mitä tuoksuja? Eikö se sininen ole joku mustikka?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tummanpunainen on vadelma-granaattiomena, sininen mustikka-acaimarja, keltainen sitruuna, vaalean sininen minttu, vaaleanvihreä oli joku kuusama-hunajameloni, oranssinpunainen on summer fruit, vaaleanpunainen on mansikka. Lisäksi on raidallinen vaaleanpunainen kookos ja raidallinen vaaleansininen minttu-vanilja. Muitakin vissiin on mut SUomessa en oo vielä nähnyt.

      Poista
    2. Niin ja keltainen on sitruuna! :)

      Poista
  7. itellä on eos ja on kyllä parempi kuin baby lips :)

    VastaaPoista
  8. Itse pidän enemmän eos huulirasvasta vaikka omistan niitä vain yhden ja sitten omistan muutaman baby lipsin. Ostin ulkomailta baby lips electroja kaksi, niissä luki että kosteuttaa 8h, mutta ei ei ne vain kosteuta väri jäi..... Mutta onko nyt kivaa jollain violeteilla huuleilla? Itse suosittelen siis mielummin eos:sää

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, värit on kyl kivoja ja keveitä, mut ei ne kyl tosissaan ihmeemmin kosteuta! EOS siis kosteuttamaan, BabyLips väriä antamaan :)

      Poista
  9. Eos paras. Kärkkäiseltä näitä saa myös. Ainakin Ylivieskasta.

    VastaaPoista
  10. Itse suosin EOS:ssää .Mulla on ollu jo vuoden toi minttu ja tuntuu että en olis kkäyttänyt edes. Mutta tuleehan sitä laitettua aina päivittäin suuunnilleen2 kertaa kun ei enempää tarvitse. Baby lips taas kului kuukaudessa samalla käyttömäärällä

    VastaaPoista
  11. No siis mulla on ollut 5 Eosta ei niissä apua oo vain ollut kuulema käytin Baby lipsiä Normi oranssi ja se kyllä auttoi mukavasti tuo Eos kuivaa huulet kun käyttää.

    VastaaPoista
  12. Itse olen huomannut, että Baby lipsien huulirasvat ovat paljon huononpia kuin eos:sät minun huulilleni. Mint fresh kuivattaa huuleni, mutta eos:sän sweet mint rauhoittaa ja kosteuttaa välittömästi huuleni! Eos on siis minun vakio valintani.

    VastaaPoista

Kiitokset niin ruusuista kuin risuistakin! Kaikki asialliset kommentit julkaistaan ja pyrin vastaamaan niihin mahdollisimman pian!